WIRTUALNE BIURO

SALE KONFERENCYJNE

CO-WORKING

USŁUGI BIUROWE

CZY TWÓJ POMYSŁ NA BIZNES JEST DOBRY?


Zanim zaczniesz, powinieneś zaplanować swój pomysł na biznes. Co masz zamiar zaoferować i w jaki sposób chcesz to zrobić? Ile kosztuje uruchomienie i zarządzanie firmą? W jaki sposób będą zarabiane pieniądze i ile trzeba będzie wydać? Jeśli masz pomysł na biznes, można przystąpić do ustalenia, czy jest on wykonalny i opłacalny.

Pomocne może być proste biznesowe studium wykonalności. Studium wykonalności sprawdza, czy Twój pomysł na biznes może zarabiać.

Istnieją trzy warunki, które mogą decydować, czy Twój biznes będzie udany.


  • Czy istnieje rynek dla Twojego produktu? Czy są ludzie, którzy chcą tego, co chcesz zaoferować
  • Czy naprawdę możesz zarabiać? Czy rynek jest chętny i zdolny zapłacić za to, co oferujesz po wskazanej cenie?
  • Ilu masz konkurentów? Czy możesz odróżnić się od innych, którzy oferują ten sam lub podobny produkt lub usługę?


Jeśli chcesz dowiedzieć się, co sprawia, że powodzenie firmy jest udane i czy Twoja firma jest gotowa, aby odnieść sukces, rozważ dokładnie powyższe pytania. To proste biznesowe studium wykonalności może uchronić Cię przed zatopieniem zbyt dużej ilości czasu i pieniędzy w nędznym przedsięwzięciu.


1)  Czy ktoś chce kupić to, co sprzedajesz?
 

W końcu sukces Twojego biznesu będzie zależał od tego, czy są ludzie, którzy chcą kupić to, co sprzedajesz. Czy istnieje rynek dla Twojego produktu czy usług? Zasadniczo chcesz, aby Twoja oferta produktowa spełniała niezaspokojone potrzeby Twojego potencjalnego klienta.

Inną kwestią, którą należy rozważyć podczas przeglądania oferty produktów, jest to, czy dany produkt lub usługa ma coś, co zachęci klienta do powrotu. Istnieje stare powiedzenie marketingowe, które mówi, że "pozyskanie nowego klienta kosztuje 10 razy więcej niż utrzymanie istniejącego".

Świetnym pomysłem jest, aby ciągle szukać sposobów na zachęcanie obecnych klientów do pozostania z Twoją firmą, poprzez aktualizację usług, uzupełnienia, wprowadzanie nowszych produktów ... itd.

Dlatego istotne jest, aby rozważyć w jaki sposób zatrzymasz klientów przy sobie na dłuższy czas.

 

2)  Czy zarabiasz pieniądze?

 

Może być wielu ludzi, którzy chcą tego, co oferujesz, ale Twoja firma nie ma dla nich atrakcyjnej oferty, chyba że są gotowi i mogą za nią zapłacić. Wiele rodzin chciałoby mieć służbę na posyłki lub gosposię, ale niewielu może lub chce wydać na nią pieniądze.

Po ustaleniu, że istnieje rynek popytu, musisz dowiedzieć się, ile są gotowi zapłacić potencjalni klienci i czy to wystarczy do prowadzenia Twojej firmy.
Aby rozpocząć, musisz obliczyć koszty całkowite produktu lub usługi (koszty zaopatrzenia i koszty ogólne), a także wartość Twojego czasu i zysk, jaki chcesz osiągnąć. W ten sposób będziesz mieć bazę, aby określić po jakiej cenie zaoferować swoje produkty czy usługi, aby zarabiać. Następnie musisz dowiedzieć się, czy jest to cena, którą klienci są skłonni zapłacić.

Może się okazać, że początkowo Twoje zyski nie będą osiągalne, dlatego musisz wiele razy sprawdzać różne warianty kalkulacyjne, aby osiągnąć najbardziej optymalny wynik i stworzyć opłacalny model biznesowy dla swojej firmy.


3) Jaką konkurencję będziesz mieć?


Konkurencja nie jest zła. W rzeczywistości jest ona dobra, ponieważ wskazuje na to, że istnieje rynek klientów, a z nimi określone pieniądze, które można zarobić. Ale jeśli konkurencja jest duża, będziesz musiał zawalczyć o klientów. Zasadniczo musisz dowiedzieć się, jak przyciągnąć ludzi do swojej firmy, którzy już kupują w innym miejscu podobne produkty czy usługi jak Twoje.

Aby przyciągnąć klientów na zatłoczonym rynku, musisz określić swoją przewagę nad konkurencją

oraz sposób w jaki jesteś inny i potrafisz lepiej niż konkurencja zaspokoić potrzeby rynku. Należy zacząć od przeprowadzania badań rynkowych, aby zrozumieć, czego ludzie chcą lub potrzebują, a następnie określić swoją unikalną propozycję sprzedaży.

Potem określ konkretny segment rynku, grupę docelowych klientów do których mają trafić Twoje produkty lub usługi oraz w jaki sposób dany produkt lub usługa będą lepiej odpowiadać potrzebom rynku.

Istnieje wiele sposobów na wyróżnienie się spośród konkurencji. Możesz oferować atrakcyjniejszą cenę, wyższy poziom usług, szybszą obsługę, więcej opcji lub mniej opcji (dla łatwiejszego wyboru) lub skierować się na określony segment rynku.


Powyższe kwestie stanowią podstawy do sprawdzenia realności i opłacalności Twojego biznesu oraz oceny czy Twój pomysł jest on dobry.